2008. december 20., szombat

Gyermekkorom kedvenc sütije: Hókocka





Gyerekkoromban karácsonykor amikor a hévízi Mamám megkérdezte, mit süssön, mindig ez volt az első süti amit mondtam. Most gondoltam megmutatom az én lánykáimnak, és azt hiszem, nekik is ez lesz a kedvenc sütijük:)A süti elkészítése egyébként nagyon könnyű:

Elkészítése:25 dkg lisztből, 5 dkg vajból, 1 dkg szalalkáliból {kevés tejben feloldva}, 3 evőkanál cukorból, 1 egész tojásból könnyen gyúrható tésztát készítünk.
Ezt három egyenlő részre osztjuk,késhegynyi vastagságúra kinyújtjuk, és sütőlemezen kisütjük a 3 lapot.A sütő 180 C fokos legyen, és 6-8 perc alatt halványszínű tésztát kell kapnunk.
A krémhez 4 dl tejben 4 evőkanál lisztet felfőztem, és sűrű masszát kaptam. Előtte 1 rámát, 15 dkg porcukorral és 3 z. vaníliás cukorral habosra kikavartam, és aztán ezt a besamelhez adtam, és robotgéppel összedolgoztam.
Ezzel töltöttem meg a lapokat, és a tetejét megszórtam jó alaposan porcukorral. Betettem a hűtőbe és fél napot állt, majd ízlés szerint kockára vágtam és tálaltam!
Mindenkinek szeretettel ajánlom!

8 megjegyzés:

Gree írta...

Nyami, nyami, nyami.
Nagyon guszta...nem is bánnám ha itt teremne pár szelet belőle az asztalon.
Kipróbálásra vár nálam is!:)

Lilla írta...

Hát igen most sül a második tepsi, mert ez sajnos nem érte meg a másnapot:)

Gree írta...

Hahóóóóóóóóóó!
Tegnap este én is megsütöttem. Bevallóm őszintén amikor megláttam a kisült lapokat nem sok reményt fűztem hozzájuk...DE mára isteni lett. Csak valamiért kicsit alacsony? hmmmmm

Névtelen írta...

Lilla drága!
Nagyon boldog új évet kívánok neked és családodnak, puszi mindenkinek!

Bea

Lilla írta...

Gree, hát először amikor megláttam, én sem értettem, miért ilyen, de talán a krémmel lesz magasabb, nem? Nekem sem volt a tészta túl vastag! Viszont mesés az íze!
Holnap megint készül egy adag:)

Szera írta...

El sem tudod képzelni, mekkora örömöt szereztél nekem ezzel a recepttel, a nagymamám sütött ilyet régen...már évtizedek óta nincs velünk, de ahogy megláttam ezt a receptet... felidéződött a múlt... Köszönöm.

Lilla írta...

Szívesen Szera!!!Örülök, hogy ma sikerült vkinek örömet okoznom!:)

Ani írta...

Hát igen, nekem is ez a kedvencem, még annyit tennék hozzá, hogy mi a krémjébe fél citrom levét is bele szoktuk keverni.